Átalakuló fogyasztói szokások és viselkedés

Időpont: 
2015. október 20. 18:00 és 20:00 között
Helyszín: 
E épület 503
Kategória: 
Előadás
Szervezés: 
BME-hallgató
Kapcsolattartó: 
KommON Kommunikációs Szakkollégium

Az őszi félév II. Szakmai Estjén Vörös Csilla, az AGB Nielsen alapítója és ügyvezető igazgatója, valamint Sági Ágnes az MTVA kutatási igazgatója, látogatnak el hozzánk.

Előadásuk során betekintést nyerhettek a közönség figyelés és a nézettség mérés kulisszái mögé. Megismerhetitek, hogyan alakul át a fogyasztói szokás és viselkedés, hiszen a televíziós ipar és a tévénézők is egy folyamatosan és egyre gyorsabban változó rendszer részei. Magyarországon a lineáris televízió fogyasztás stabil, ám a fiatalok kevesebbet, míg az idősebbek több időt töltenek a képernyő előtt. A nézői szabadságot ma már nem csak a csatornák széles kínálata adja, számos módja és formája van annak, hogy egy tartalomhoz hozzáférjünk. Az analóg földi vétel lekapcsolása után átalakult a platformok megoszlása és nézői összetétele. Vajon milyen irányban változott a televíziós piac a hazai és nemzetközi tapasztalatok szerint?

Vörös Csilla közgazdaságtudomány, politikatudomány és közvéleménykutatási tanulmányai után, kommunikációs tanulmányokat folytatott, ahol Ph.D. fokozatot szerzett. A Tömegkommunikációs Kutatóintézet tudományos titkára, később tudományos munkatársa is volt. 1993-tól az AGB Nielsen Médiakutató Kft. ügyvezető igazgatója.

Sági Ágnes pályafutását az MTV-nél kezdte marketingmenedzserként, később pedig az értékesítési- és a marketingcsoport vezetője volt. Ezt követően az MTM-SBS-nél, az MC Media médiaügynökségnél is dolgozott, majd a Kreatív lapcsalád hirdetési igazgatója volt. Ide a Reklám Világszövetség, Magyar Tagozatától érkezett, ahol a szervezet főtitkáraként többek között az első Effie reklámhatékonysági verseny megszervezése fűződik a nevéhez. Kinevezését megelőzően 2006 novemberétől programkutató-elemzőként dolgozott a köztelevízióban.

Az előadás négy fő témát fog érinteni. Megtudhatjuk, milyen irányba halad a fogyasztói magatartás, elsősorban a fiatalok körében. Kik azok, akik internetről, főként mobilról magyar tévéadást néznek és milyen típusú tartalmakat kedvelnek? Mennyire népszerű időtöltés manapság tévét nézni és ha népszerű, melyek azok a jelenségek, amik ezt alátámasztják? Hogyan alakul át a közszolgálati televíziózás és ez mennyire érinti a fiatalokat? Hogyan lehetne jellemezni az M1-en történt jelentős változásokat?

Akit érdekel a média világa és a fogyasztói szokások vizsgálata aki, ezzel szeretnének foglalkozni vagy már jelenleg is űzi vagy aki akár nézőként szeretné magát elhelyezni, illetve megtudni milyen irányba mozdul el a piac, az semmiképp ne hagyja ki ezt az előadást.
Többek között ezekre és saját kérdéseidre is választ kaphatsz, ha ellátogatsz hozzánk!

További részletek az esemény Facebook oldalán.