Az őszi félév II. Szakmai Estjén Vörös Csilla, az AGB Nielsen alapítója és ügyvezető igazgatója, valamint Sági Ágnes az MTVA kutatási igazgatója, látogatnak el hozzánk.
Előadásuk során betekintést nyerhettek a közönség figyelés és a nézettség mérés kulisszái mögé. Megismerhetitek, hogyan alakul át a fogyasztói szokás és viselkedés, hiszen a televíziós ipar és a tévénézők is egy folyamatosan és egyre gyorsabban változó rendszer részei. Magyarországon a lineáris televízió fogyasztás stabil, ám a fiatalok kevesebbet, míg az idősebbek több időt töltenek a képernyő előtt. A nézői szabadságot ma már nem csak a csatornák széles kínálata adja, számos módja és formája van annak, hogy egy tartalomhoz hozzáférjünk. Az analóg földi vétel lekapcsolása után átalakult a platformok megoszlása és nézői összetétele. Vajon milyen irányban változott a televíziós piac a hazai és nemzetközi tapasztalatok szerint?
Vörös Csilla közgazdaságtudomány, politikatudomány és közvéleménykutatási tanulmányai után, kommunikációs tanulmányokat folytatott, ahol Ph.D. fokozatot szerzett. A Tömegkommunikációs Kutatóintézet tudományos titkára, később tudományos munkatársa is volt. 1993-tól az AGB Nielsen Médiakutató Kft. ügyvezető igazgatója.
Sági Ágnes pályafutását az MTV-nél kezdte marketingmenedzserként, később pedig az értékesítési- és a marketingcsoport vezetője volt. Ezt követően az MTM-SBS-nél, az MC Media médiaügynökségnél is dolgozott, majd a Kreatív lapcsalád hirdetési igazgatója volt. Ide a Reklám Világszövetség, Magyar Tagozatától érkezett, ahol a szervezet főtitkáraként többek között az első Effie reklámhatékonysági verseny megszervezése fűződik a nevéhez. Kinevezését megelőzően 2006 novemberétől programkutató-elemzőként dolgozott a köztelevízióban.
Az előadás négy fő témát fog érinteni. Megtudhatjuk, milyen irányba halad a fogyasztói magatartás, elsősorban a fiatalok körében. Kik azok, akik internetről, főként mobilról magyar tévéadást néznek és milyen típusú tartalmakat kedvelnek? Mennyire népszerű időtöltés manapság tévét nézni és ha népszerű, melyek azok a jelenségek, amik ezt alátámasztják? Hogyan alakul át a közszolgálati televíziózás és ez mennyire érinti a fiatalokat? Hogyan lehetne jellemezni az M1-en történt jelentős változásokat?
Akit érdekel a média világa és a fogyasztói szokások vizsgálata aki, ezzel szeretnének foglalkozni vagy már jelenleg is űzi vagy aki akár nézőként szeretné magát elhelyezni, illetve megtudni milyen irányba mozdul el a piac, az semmiképp ne hagyja ki ezt az előadást.
Többek között ezekre és saját kérdéseidre is választ kaphatsz, ha ellátogatsz hozzánk!
További részletek az esemény Facebook oldalán.